torsdag 7 juni 2012

Niagarafallen mm.

Här har jag blivit väldigt seg på att skriva. Hade tänkt uppdatera i måndags om niagarafallen, men tiden har bara flugit iväg och idag är det torsdag. Hur som helst så åkte jag med Linda och Julia på en busstur till Niagarafallen tidigt i lördagsmorgon. Det var en lång bussresa och det blev en del stopp längs vägen. När vi kom fram lyste solen och det var vi glada för eftersom väderprognosen visat regn.. Så det första vi gjorde var den här båtturen "Maid of the Mist". Så man åker i en båt nedanför fallen o kan på så sätt se dem på nära håll. Alla fick varsin blå poncho, vilket behövdes.. Det regnade ju som sagt inte, men det blåste... Åker man då nära gigantiska vattenfall så får man nog räkna med att det blåser vatten därifrån. När vi klev av båten var vi ganska så blöta.. då såg vi att det fanns en trappa bredvid det amerikanska fallet så man kunde gå upp riktigt nära bredvid. Ja, men varför inte tänkte vi.. det resulterade i genomblöta byxor och skor, bara plaskade när vi gick sen.. Men det var häftigt. Vi såg även en film om fallen där. Sedan gick vi runt och tittade på dem och tog kort o så. Vi gick runt till det andra vattenfallet med som var ännu större, det var format som en hästsko och antagligen är det efter det som det har fått namnet "Horseshoe fall". Där var det så mycket vatten, så man såg mest bara ett vitt moln. Hur som helst var det riktigt häftigt att se Niagarafallen för det är så stort och det är så mycket vatten som bara forsar ner..
Dagen efter så åkte vi tillbaka, då stannade vi vid någon nationalpark med små vattenfall i en å, som har skärt igenom berget och format det fint. Vi stannade även på ett glasmuseum vilket var helt okej, men inte riktigt min grej.

Igår var det ju Sveriges nationaldag, så på kvällen åkte jag och 5 andra av de svenska tjejerna här till en restaurang. Vi hade gjort en Sverigeflagga att ha på bordet med. Elin fyllde år dagen innan, så det blev hennes födelsedagsmiddag. Vi hade en riktigt trevlig kväll! Innan det hade pojkarna konsert i skolan och de var jätteduktiga! Igår på dagen så kom Jennifer över och hon klippte mig o fixade mitt hår. Skönt att få bort det slitna o jag blev helnöjd!

I tisdags så var jag ute och gick med Denisse, sen ringde Lina o undrade om jag ville följa med till Jennifer. Så vi åkte dit och jorde svenska pannkakor, mums! På kvällen blev det fotboll!

På lördag ska jag och Lina åka och titta på Brasilien mot Argentina, en vänskapsmatch i fotboll som spelas i New Jersey. I'm excited!!






1 kommentar:

  1. ååhh vilka fina bilder <3 :) snart kommer min Frida hem!!

    SvaraRadera