lördag 17 mars 2012

St. Patrick's day

Idag var det alltså st. Patrick's day.. har inte full koll på vad det innebär, men det har med Irland att göra och de är väl de som firar det mest.. andra typiska saker för denna dag är att man har på sig gröna kläder. Hade på mig det enda gröna linnet jag har, för att ändå gå in lite för det. Igår kväll så kom Lina hit och vi såg på film, sedan sov hon här och i morse så åkte vi till tågstationen och fortsatte sedan till New york. Vi träffade några andra svenska tjejer som Lina kände från au pair skolan, så det blev lite med svenska-pratande idag. Vi gick i god tid upp till 60th street på 5th avenue för att få en bra plats till att se paraden. Med mycket väntande så hade vi en plats vid staketet, ända tills tre tanter kom och bad om lite utrymme där för att de var gamla. Snälla som vi var gav vi dem lite plats, vilket resulterade att de tryckte ut oss helt och vi hamnade bakom dom istället.. Paraden håller på i typ 5 timmar, vi var nog där lite mindre än 2. Det var häftigt, men inte särskilt speciellt så efter ett tag blev det lite uttråkande. Det var roligare att titta på alla människor runt omkring som gick klädda i alla möjliga konstiga gröna outfits. Efter detta gick vi och åt lunch tillsammans och sedan gick vi ner till 34th street för att kolla lite där. Köpte sedan Ben & Jerry's glass på Macy's som vi stod och åt ute i solen - härligt! Jag och Lina åkte hem efter det och nu har jag precis börjat jobba. Vilket är ganska slappt ikväll - det innebär typ 1,5 timmes barnprogram på TV:n och sedan läggdags för barnen och efter det ska jag bara sitta nere och vänta till föräldrarna kommer hem.

I torsdags var det kickboxning och igår så hade vi au pair möte, då åt vi gröna bagels. Tänkte att jag avslutar detta inlägg med några bilder:







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar