söndag 25 mars 2012

Matlagning o vänner

I fredags så åkte vi till IKEA, vilket visade sig bli en besvikelse.. den där påskbuffén var inte förrän på kvällen fast de inte hade satt ut någon specifik tid på hemsidan och de sa inte något på telefonen när jag ringde.. så eftersom vi skulle tillbaka och jobba igen på eftermidagen fick det bli köttbullar - vilket i och för sig också var gott. Sedan var det också så att affären typ var under ombyggnation eller renovering, så det var rörigt där inne och de hade nästan inget där. Dessutom har de inte längre alla svenska godsaker utanför, då de tydligen har gått över till att bara ha ikeas egna varor. Tur att det var trevligt sällskap i alla fall som gjorde turen rolig trots att det inte blev som vi tänkt.
På kvällen åkte jag till Lina för att se på ishockey, men så hittade vi inte kanalen.. istället gjorde vi en glasskaka som vi skulle ha till efterrätt på lördagen, men den behövde ju stå i frysen ett tag. Sedan bakade vi chokladbollar och mitt i det så bestämde vi oss för att göra även kanelbullar. Det blev en bakningskväll, mycket roligt och väldans gott!

På lördagen så åkte vi till Danbury för att kolla på TJ-maxx och nån skoaffär, jag köpte en resväska.. Sedan stannade vi på köpcentret på vägen hem. Vi åkte sedan till Lina, jag och en annan svensk tjej som bor en bit bort. Vi plockade påskliljor utanför någons trädgård - det var utanför, men det kändes lite halvt olagligt. Vi förberedde sedan för tjejkvällen som Lina hade planerat och bjudit in oss till, eftersom hennes värdfamilj inte var hemma. På kvällen kom de andra, vi var totalt elva tjejer där. Det blev trerätters. Till huvudrätt åt vi potatisgratäng och grillspett med kyckling, det var supergott och kvällen var riktigt trevlig!

Idag så började jag med att åka till gymmet och sedan vidare till kyrkan. När jag kom hem blev det skype ett tag, sedan satt jag nere och läste lite och såg på TV med familjen. Sedan åkte jag och tjejen till mataffären och handlade lite grejer vi behövde. Det blev därefter soppa till middag och sedan kollade jag upp lite saker på internet. Nu har jag lagt mig och ser på en film innan jag ska sova.
Godnatt!

1 kommentar:

  1. Heeeej!!!:) hoppas du mår bra! Du får inte tycka jag är helväck men.. Haha.. jag flyttade precis till Ridgefield, när åker du hem? Skulle vara kul att kanske ta en fika. Så kan du berätta mer om stället osv! Just nu känns allt så nytt och ja, lite overwhelmed sååå skulle vara kul å höra någon som "klarade" det ;)

    Min mail adress är : jennifermoberg@hotmail.com

    Hade bra!

    SvaraRadera