onsdag 7 mars 2012

Lyckan av att finna snödroppar!

Idag har det varit riktigt varmt och soligt ute, härligt vårväder! Efter att barnen kommit på bussen så åt jag sen frukost och såg sista avsnittet i TV-serien jag följt i några veckor. Därefter så pratade jag lite med farmor och farfar på skype, vilket var mycket trevligt! Sedan gick jag ut i solen och tog mig en promenad.. har varit lite bekymrad över att jag fortfarande inte sett några vårblommor, det är ju lite av vårkänslan att plocka de där första snödropparna. Men när jag var ute och gick så såg jag några lila krokus och då kändes det lite mer som vår. När jag kommit lite längre på min runda så såg jag även några snödroppar, det blev dagens glädjehöjare! Tänk att något sådant litet kan göra så stor skillnad ibland. Jag vet inte om man får plocka blommor så här, men jag plockade en snödroppe bara för känslan och har den nu uppe i mitt rum. På sista biten tillbaka såg jag lite fler, solen värmde och jag gick med öppen vårjacka och musik i öronen - då är det vår! När jag kom hem så åt jag lunch ute i solen och så blev det lite glass med.. sedan satt jag utomhus och läste lite. Efter det gick jag in innan bussen skulle komma, för att fixa lite grejer och även för att skypa lite med mamma och pappa. Sedan kom bussen, en av pojkarna åkte med en annan buss till en kompis och tjejen hade med sig en kompis hem. Så de två lekte och jag lekte med den andra pojken som var hemma - vi passade football och så spelade vi lite basket, det var kul! Sedan åkte kompisen hem och vi hämtade deras bror, när vi kom hem så gjorde de lite läxor medan jag lagade mat, det blev taco!  Så det har varit en bra dag!

I måndags och tisdags var det också fint väder, men ganska så kallt. I måndags kväll var det fotboll och igår kväll hade vi cellgrupp. Ikväll är det egentligen fotboll, men jag stannar hemma nu när jag har varit ute två kvällar i rad. Kanske ska se om det är nåt på TV och sedan lägga mig tidigt!

1 kommentar:

  1. Hej!!
    Jag är så glad att jag lyckades hinna se både snödroppar och krokus hemma innan jag for iväg hit! Det är så vackert!
    Såg visserligen snödropparna redan i januari, men direkt efter kom snön. =)

    //Emelie

    SvaraRadera