lördag 10 mars 2012

Ögon bakom trädet

Vårvädret har fortsatt, i torsdags hade vi 20 grader varmt på dagen och det var riktigt härligt. Var på kickboxning och sedan träffade jag några vänner för glass i parken. På kvällen jobbade jag sent. Igår var det också fint, men lite kallare. Det var också min brors födelsedag, så fick gratta honom på skype vilket var roligt. Tog även en promenad och tvättade, men annars var gårdagen ganska slapp och det blev en del TV med. På kvällen följde jag med familjen ut och åt mat på en restaurang och sedan åkte jag hem till Lina för att se på ishockey. Blev även en del pratande på svenska, vilket inte händer alltför ofta här, så det blev lite blandat ibland..

Idag så vaknade jag av att solen lyste in genom mitt fönster och med värmen vi har haft så tänkte jag att det skulle vara skönt med en springrunda, så gick ut i shorts och en tjock tröja.. men det var visst inte särskilt varmt även om det var fint, men jag fick helt enkelt springa mig varm.. sedan blev det frukost och dusch. jag sa även hej till släkten på skype som hade lite kalas för min bror. Därefter åkte jag till köpcentret för att träffa Julia och senare kom även Alice dit. Vi gick mest omkring och tittade och pratade om allt möjligt.. provade lite vårkläder o så. Jag köpte mig en T-shirt, fast jag tänkt att inte handla.. När jag åkte hem och kom till vägarna i vårt område så såg jag ett par ögon titta fram bakom ett träd. Hade ingen bil bakom så jag saktade ner.. då jag jag att det var en tvättbjörn som stod bakom trädet och typ "gömde" sig.. det var lite roligt, har aldrig sett en levande tvättbjörn förut och hur han liksom gömde sig var lite häftigt.. Eller alltså, jag tror det var en tvättbjörn, det såg ut som en sådan och jag kan inte tänka på vilket annat djur det kan ha varit, haha..
Nu är jag hemma och tittar lite på TV innan jag ska sova.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar