onsdag 14 mars 2012

Lek i vårsolen

Nu hann det visst gå några dagar sedan förra uppdateringen igen.. Så det får bli sammanfattningar för varje dag.
I söndags så åkte jag till kyrkan och efter det träffade jag Julia och Alice i en park, där satt vi i solen och pratade några timmar. Sedan åkte jag och Alice och köpte varsin bagel och glass som vi sedan åt utanför starbucks, på en annan bänk i solen. Laura kom dit och gjorde oss sällskap. På kvällen var det ishockey på TV:n.
I måndags blev det städning och lakanbyte som vanligt. Tjejen var hemma sjuk, så var inne nästan hela dagen trots den 20-gradiga värmen ute. När pojkarna kom hem från skolan så blev det en timmes lekande utomhus med olika sporter. Grejen är att alla vill göra olika saker och alla vill att jag ska göra det med dom.. så att springa mellan basket, baseball och att leka magisk fe kan ju bli lite rörigt, men det är ju kul att de vill leka med mig. På kvällen var det fotboll.
Igår så träffade jag Lina och vi gick en långpromenad på förmiddagen. Sedan tränade jag lite armar och ben innan jag tog en härlig dusch, åt lunch och gick ut för att sitta i solen som kommit fram efter en molnig morgon. Även igår blev det lek utomhus innan läxorna skulle göras. På kvällen var jag hemma och såg på ishockey igen.
Idag så träffade jag Lina igen och vi åkte till en sjö vid en skog. Det var en lång stig där upp till ett berg med fin utsikt över skogen, men man kunde inte se sjön för alla träd. Det tog nog en halvtimme att gå upp, men sedan satt vi där i solen och pratade, spelade skip-bo och åt vår lunch vi hade med oss. Det var härligt! Fräknarna börjar komma och jackan har inte behövts i denna värmen, det känns som vår! Nu ska jag åka och spela fotboll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar