söndag 26 augusti 2012

Höstplaner

Har varit hemma i över en månad och tiden går så väldans snabbt.. Men det är väl så, tiden går fort när man har roligt! Jag måste bara skriva att jag är så tacksam över att ha så fantastiska vänner som jag har, det gör liksom livet ännu bättre! I sommar har jag hunnit träffa så många vänner som man annars inte träffar lika ofta längre, dels för jag har varit iväg ett tag men också för att många flyttar och det blir större avstånd. Det är i alla fall så roligt att träffas och bara ha kul tillsammans. Nu börjar det bli dags för hösten och rutiner.. nya äventyr och nya platser och uppgifter för många. Det är skönt att kunna träffas så här på sommaren, en liten mellantid att prata om vad alla har gjort och vad som kommer sen. Det är så blandat vad alla gör och ska göra och jag är glad över att få ha en sådan blandning på vänner och att man kan få inspireras av varandra.
Även jag ska börja något nytt. Nästa helg går flyttlasset till Växjö och sedan den 3:e september så börjar jag på Linnéuniversitetet. Då är det psykologstudier som gäller, en utbildning på 5 år. Känns spännande och jag hoppas verkligen att det blir bra. Ska dela lägenhet med två andra tjejer och allt känns bra! Nu blir det att börja om på ett annat ställe, lära sig mer om Växjö, börja plugga igen, hitta nya vänner och aktiviteter. Det blir ett nytt kapitel i mitt liv..

Jag hoppas att alla får en bra höst med vad den än innehåller! Jag vet en del av mitt liv som inte kommer förändras oavsett om mycket annat gör det - det är att Gud är med mig och han gör det hela ännu bättre!! Även om saker inte alltid blir som man tänker sig så kan jag lita på att det fixar sig för Gud har superkoll. Så det är mitt tips till hösten oavsett om du har nya äventyr på gång eller samma gamla vanliga rutin så blir det tusen gånger bättre om Gud får vara med i bilden. Ge det en chans.. jag menar hur farligt kan det va?!

Ha en supergo höststart och jag ska försöka va lite mer aktiv här med om mitt nya studentliv! :)

1 kommentar:

  1. ååhhh du blogggar :D ja jag vill gärna att du bloggar mer :D speciellt mer om ditt studentliv då jag inte är i närheten av dig!

    SvaraRadera