måndag 13 juni 2011

Studenten, visum, utklädnad

Här kommer en superuppdatering efter många hektiska dagar utan någon tid till att skriva om livsviktiga och fantastiska händelser. Jag har ju tagit STUDENTEN!!!
Men för att börja från början...
I måndags åkte jag upp till Stockholm med mina föräldrar. När vi tog bilen in till stan och parkerade på något ställe, hamnade vi precis på trottoaren bredvid vägen där kungen skulle passera. Så nu har jag för första gången i mitt liv sett hela kungafamiljen på riktigt! Men det kan inte vara roligt att vara kunglig och behöva omges av så mycket poliser bara man går utanför dörren.. om jag ville va prinsessa när jag var liten, så har jag ändrat mig!
I tisdags var det dags för besöket på ambassaden, efter allt fixande med papper... vilken säkerhet det va!! bara en person fick gå in åt gången, sen va det kontroll som på en flygplats och man fick inte ha med några elektroniska saker in. Väntade utanför i mer än 1,5 timme, sen väl inne fick man vänta igen på att bli uppropad. Fick lämna fingeravtryck och lämna in papper och få tillbaka en del av dem... ovärt att åka ända till Stockholm för det... men dagen efter fick jag hem mitt visum, så nu är det fixat!

I onsdags var det utklädning och för att hålla sig till att man är (var) en naturvetare var jag och några till i klassen ett spektrum, dvs olika färger. Jag va blå! Sedan var det den efterlängtade SAS-konserten som tyvärr mest blev en besvikelse. Inte de goaste låtarna liksom... på kvällen gick vi ut och åt med klassen och efter det blev det La Scala.

I fredags tog jag äntligen studenten! Det kändes lite konstigt och dagen gick snabbt. Vi drabbades dessutom av ett ösregn precis när vi sprang ut.. Man vill ta studenten för att äntligen sluta, men med det försvinner också en trygghet som man alltid har haft. Jag har dessutom gått i en superbra klass, så jag kommer sakna alla där.. Hur som helst är det nog ändå mest glädje av att ha tagit studenten! Och det va en go dag!

Fick ihop en sammanfatning av förra veckan ändå.. blir bilder senare, för jag har inga på denna datorn!
Ha det fint!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar