lördag 4 juni 2011

En doft av sommar

Vilken värme som har kommit till Sverige, det är alldeles underbart! Har tyvärr inte haft tid att pressa en massa i solen och kan därför inte komma och skryta med en snygg bränna. Men det är ju så skönt och ibland nästan för varmt, men jag ska inte klaga för nu är det ju faktiskt sommar. Har även hunnit med några dopp denna veckan, idag var det inte ens kallt i Gösjön. Tänk för några månader sen när det var 20 minusgrader och man gick runt och frös. Nu när det är mer än 40 grader varmare hör man klagomål på värmen, kan erkänna att även jag slängt ur mig något i den gassande värmen. Lagom är väl bäst eller hur är det? Funderar lite på hur jag ska klara mig utan ordet lagom när jag är i USA, för det är väldigt svenskt! På tal om USA måste jag bara nämna att i morgon är det inte mer än EN MÅNAD KVAR tills jag åker och jag måste erkänna att nervositeten börjar smyga sig på även om det känns spännande.

Passa på att njut av vädret för jag vill inte vara pessimistisk men man vet ju hur det kan bli med svenska sommrar. Men vi får väl hoppas på en extra solig och varm sommar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar