lördag 20 oktober 2012

Studerande, 20-årig och Växjöbo

Hallå!! Nu vart det bra länge sen en uppdatering här och jag som lovade att bli bra på sånt.. antar att man inte ska skriva sådant som man ändå inte kan hålla, men så blir det ibland.

Nu har det ju i alla fall hänt en massa grejer mitt liv, vilket gör att jag också har en del att skriva om här. Först av allt, så bor jag nu i Växjö och har gjort det i ungefär en och en halv månad. Lika länge så har jag också pluggat här. Läser alltså psykologprogrammet på Linnéuniversitetet.. än så länge trivs jag jättebra i Växjö, på programmet och med min nya klass! Skickade in den första hemtentan idag.. det va lite nervöst, men kändes ändå ganska bra! Växjö är en väldigt fin stad.. med en nackel, det är en väldigt regnig stad, men man vänjer sig! Något som är skönt är att man kan cykla nästan överallt man ska, sjukt härligt! Det saknade jag när jag va i USA.. å andra sidan nu ett tag efter hemkomsten därifrån börjar jag mer och mer sakna alla jag lärde känna där och allt jag gjorde.. Men visst är det ändå skönt att livet går vidare och man börjar med nya saker.. håller på att vänja mig vid hur universitetsstudier fungerar, håller fortfarande på att lära mig staden och lär känna nya människor - riktigt roligt verkligen!

Jag har ju fyllt 20 också.. det känns ändå som ett stort steg i livet, bort från tonåren och in i det vuxna livet.. eller nåt sånt.. Skönt att inte bo alltför långt hemifrån nu med och kunna åka hem en helg om man känner för det! Uppskattar nog det mer nu!
Känner mig bara så glad.. för livet är ändå riktigt härligt!! Det mesta känns riktigt bra nu, så det är bara att njuta och ta vara på varje dag som Gud ger!

Detta är den dag som Herren har gjort, låt oss på den jubla och vara glada! (Ps. 118:24)

Bild från Oskarshamn i somras.

1 kommentar: